VINS I CAVES JOAN SEGURA PUJADAS L’ART DE LA PODA I LA GASTRONOMIA :LA CALÇOTADA

És temps de calçotades, i nosaltres aquest passat dissabte 4 de Març, vam anar a una i com no podia ser altrament, la vam fer a un celler, aquesta vegada a Torrelavit, concretament a VINS I CAVES JOAN SEGURA PUJADES, amb l’enoexperiència L’ART DE LA PODA I LA GASTRONOMIA: LA CALÇOTADA, una jornada de contacte amb l’entorn de la natura i la vinya, una experiència fantàstica.

JOAN SEGURA PUJADAS, és un celler familiar, on generació rere generació han estat vinculats al món de la vinya i el vi. Ens va rebre el Joan Segura, que és la quarta generació, i que va ser el nostre guia, juntament amb un grup de 21 persones més. Comencem a la part més nova del celler, ja que aquest era i és la casa que va contruir el besavi de Joan al 1904, on avui reposa el celler, i que generació rere generació han anat conservant, perfeccionant i adequant-la als temps, sense perdre’n l’essència, com l’estada on vam iniciar la visita que va ser renovada el 2020, bonica i diàfana, allà el Joan va començar explicant-nos la història, cultura i tradició del celler i de les seves vinyes, per passar després al celler

Al celler va seguir il·lustrant-nos amb l’elaboració, tiratge i conservació dels seus vins i caves,  observem, tal com ens ho va explicant el joan,  el respecte cap als seus orígens, cap a la vinya, cap al procés d’elaboració i la mínima intervenció en aquest procés i que és la autenticitat que busquen, és tot gairebé artesal, el degollament ho fan manual i vam tenir el privilegi de poder-ho comprovar amb la demostració que ens va fer el Joan, espectacular.

Hi ha un espai al celler que estan unides l’antiguitat amb la modernitat, ja que hi ha una part del celler d’antany, de l’inici  on gairebé no pots passar i que et transporta al passat, compartint amb una altra part moderna, però que en conjunt fa del lloc un encant. D’aquí vam passar a una sala on vam poder veure un bonic i especific vídeo del que és i representa JOAN SEGURA PUJADAS.

A partir d’aquí ja vam començar la caminada  pel camí que envolta el riu Riudebitlles i on encara es mig conserven 14 molins de paper, dels el Joan ens va anar instruint dels mateixos al llarg de l’excursió, en aquests 3,5 Km  de passeig, amb un magnífic dia assolellat

Arribem a unes de moltes de les vinyes que tenen, aquesta, on ens parem,  és de macabeu, i aquí s’uneix al grup la Jorgina, l’encarregada d’enoturisme, una jove encantadora, que entre el camí i  un tros de la vinya, ens té preparada una taula amb dos vins blancs fresquets,  amb un  pica pica , uns vins fantàstics, els Brinqus Blanc i Laia Blanc

BRINQUS Vi blanc 100% Macabeu
XAREL·LO LAIA Un vi amb un perfil tipic de Xarel·lo rustic

els quals, la Jorgina  ens va anar indicant les seves característiques a mesura que els anàvem tastant, un tast peculiar entre vinyes

El Joan ens va donar una magistral classe de poda, a la qual, en acabar, ens convida a fer una pràctica i en què tots participem, ja que era una altra nova experiència per a tots.

Seguim caminant, una mica més, fins arribar a la «Barraca d’En Fages», que vam conèixer els secrets amagats de la mateixa, ja que dins la barraca, que és del 1932, amb n’hi ha una altra, molt més petita que va ser la primera i que posteriorment la van haver de fer com està actualment, amb i tot, una  llar de foc a terra.  La llar de foc  encesa amb un meravellós foc i abundants brases, que feia molt de goig.

A la barraca ens esperava la Teresa, la dona del Joan,  que ens tenia preparat tot el boníssim menjar  que ens anirien servint posteriorment.

En un entorn envejable, on havien preparat dues taules, ens van començar a servir, en unes teules, els típics calçots, que no paraven d’omplir-les així que s’anaven acabant, amb una espectacular i saboríssima salsa, feta per la Teresa a la que tots vam felicitar

Després ens esperava un plat de mongetes blanques amb botifarra i carn de xai, amb pa torrat i tomàquet, per acabar amb una deliciosa coca iamb xocolata Simon Coll i tot això marinat amb els fantàstics

Cava Excelsior amb els calçots
Vi negre Brinqus amb porró
Vi Negre Laia amb la carn
Cava Joan Segura Pujadas
Dolcet amb les postres

Un matí immillorable, per tot allò vist i experimentat i per descomptat, pel tracte, amabilitat i familiaritat rebuda per part del Joan la Jorgina i la Teresa, tots ells molt propers i familiars que van fer que tot fos esplèndid, perfecte.

Heu de tastar-ho, no us podeu perdre una experiència o una visita a  VINS I CAVES JOANSEGURA PUJADAS, i sobretot els seus vins i caves, excel·lents.