CELLER PEDROLA

MIRAVET, LES VINYES DEL TEMPLE

Aquesta vegada vam anar a realitzar una activitat enoturística a Miravet, al celler Pedrola, però, com que la visita la teníem per al dissabte dia 19 de novembre, vam decidir anar-nos el dia 18 i conèixer Miravet, un poble que es troba a la comarca tarragonina de la Ribera d’Ebre, concretament al mig de la de Ribera d’Ebre, poble conegut pel seu imponent Castell, i també com el balcó de l’Ebre català.

El Castell està considerat un dels millors exemples d’arquitectura militar templera de Catalunya. És ben d’interès cultural des del 1988 Miravet, una fortalesa musulmana i després temperaria, es retalla contra el cel. El millor per accedir a Miravet és creuar el riu amb l’antic transbordador.
Com nosaltres ens havíem allotjat en un hotel rural a TIVISSA “L’Hotel Rural Mas de l’Illa” per cert un encant, si hi aneu us ho recomanem, vam poder agafar el transbordador, la cruïlla és una passada. El transbordador no fa soroll perquè no té motor, només el guia el mestratge del barquer.

L’endemà vam anar a fer la visita al Celler Pedrola que teníem concertat. Juntament amb tres parelles més vam començar la visita amb la rebuda de José María, propietari i tercera generació del celler, un noi encantador, cordial i simpàtic que ens va fer una visita i un tast de 10. “CELLER PEDROLA” es troba a Hort del Motxo està ubicat a Ctra. Miravet a Benissanet, Km2. Dins el terme de Miravet.

És un petit celler familiar, amb una llarga tradició familiar de viticultors i elaboradors, que fa una producció molt limitada. Aquest celler es caracteritza per la gran varietat de vins, elaborats amb la millor matèria primera i amb una tècnica d’elaboració única.

Comencem agafant els cotxes i el José María ens va portar primer vinya, una parcel·la que ells anomenen “illes o illes” de varietat Garnaxa blanca i al fons de Macabeu i allà ens dóna una gran i didàctica explicació del mateix i de la importància del terreny i tenir el riu Ebre a prop. A més de les vinyes també tenen arbres fruiters de cireres, albercocs, préssecs, nectarines peres i figues, així com oliveres, de les quals treuen oli per a consum propi.

Des d’aquí agafem els cotxes de nou i ens dirigim a una altra parcel·la “illa” de varietat Moscatell on el Josep Maria, que se li nota que viu el camp i les vinyes, també ens va il·lustrar perfectament, com havia fet a la de Garnatxa, però , en aquesta parcel·la com a curiositat hi ha un pou que, vam poder admirar, ja que, el mateix, és d’origen àrab de 25ms de profunditat, i que actualment encara fan servir per regar, però amb un altre sistema més actualitzat, ja que els àrabs ho feien mitjançant una sínia i actualment és mitjançant una bomba elèctrica

D’aquí ens dirigim a veure el riu Ebre per un camí que està entre la vinya del Josep Maria i una parcel·la d’oliveres d’oliva arbequines que estan recollint en aquest mateix moment i com a peculiaritat i generositat del Josep Maria ens ensenya les mateixes e fins i tot ens desenvolupa el procés fins a la recol·lecta. Seguim caminant i al final del camí ens trobem amb un bell paisatge del riu Duero i les vinyes, allò era un passeig pel bressol de la terra solcada per l’Ebre, i delectats per aquest paisatge vam arribar fins a una enorme olivera d’oliva de varietat Farga , que vam poder agafar i observar, aquesta varietat té l’oliva de forma allargada i lleugerament asimètrica i el color un cop madurada és negre, com les que vam agafar. Totes les oliveres que tenen al Celler Pedrola són d’aquesta varietat.

Posteriorment ja agafem els cotxes i ens dirigim al celler on ens explica el processa d’elaboració del vi i d’un cava que elaboren i ens ensenya un dels cinc aljubs originals de l’època, que en tenen, però ara només en fan servir tres i dos els tenen segellats. Un ho fan servir per fer la criança en ampolla i els altres dos la maceració dels vins negres i el tràfec. Després anem a l’interior del celler que és l’original dels avis i hi tenen els dipòsits d’acer inox. Així mateix, dediquen una part de negres fer bóta, de les quals tenen 2 o 3 bótes, ja que mercat és el vi tranquil.

Ja passem a la sala de tast, que antigament era l’antic paller, on antigament guardaven collites com l’ametlla, el farratge, etc. i actualment és la sala de tast, un lloc idoni i encantador i plaent per fer el tast

Hi havia una llarga taula amb un gran apetitiu disposat per a l’ocasió, que havia preparat la Maria la mare de Josep Maria, tot de productes de la terra, botifarra, coques de verdures unes amb anxova i altres de tonyina, formatge d’ovella i formatge de vaca i cabra curat, fuet, olives, pa amb tomàquet un marinatge molt molt complet i generós, la Maria va ser molt despresa amb nosaltres.

L’aperitiu el vam anar marinant amb tres diferents vins, vam començar amb un vi blanc, després un brisat i un encert amb toc de bóta, cadascun amb un matís diferent.

Iniciem envinant les copes per tastar el primer vi i després tastarem el mateix un vi nou, que tenia dos mesos

Després ja comencem
Amb els vins que per ordre vam anar tastant, tots exquisits

“CAMI DE SIRGA” vi blanc copatge de Sauvignon Blanc, Macabeu, amb una intensitat mitjana-alta, amb sensació llaminera i fresca.
“COMANADOR BLANC” Macabeu, Moscatell
“El LLAGUT” Un vi negre extraordinari

Com a sorpresa ens va donar a tastar el VI RANCI sec Fantàstic. I per tastar ell mateix la Maria i el Josep Maria ens van acollir amb una coca de poma i figues feta per ells amb fruits dels seus propis arbres

CAMÍ DE SIRGA VI ESCUMÓS
Varietat: Sauvignon Blanc i Macabeu
12% Vol.
Maridatge: ideal per aperitius, fruits secs, salmó, foie gras, marics, peixos i a les postres.

La visita va ser espectacular, tots vam quedar encantats i molt contents amb el tracte de l’explicació i tot el procés, i els vins esplèndids i espectaculars com el cava

Visita el celler Celler Pedrola i coneix els vins de mà del seu propietari i elaborador. Indispensable per a aquells que els agrada descobrir nous llocs i als que vulguin aprendre més sobre vi i als amants de la terra i el bon vi

Us convidem a conèixer l’esperit de les coses senzilles, però ben fetes, que no us deixaran indiferent

Si aneu a Miravet no deixeu de visitar Celler Pedrola, és una petita joia

No podríem acabar sense dir Gràcies Josep Maria per ser com ets i la teva generositat. Ets un crac a les explicacions i al tracte tan fabulós